tisdag 7 november 2017

Trött på Halloween

Lila morötter lika goda som de brandgula
Trollnäsesoppa med slantade häxfingrar. Det är vad jag bjöd på i går. Det vill säga sötpotatissoppa med skivade morötter. Matbutiken hade gett nya namn till några grönsaker och inte mig emot så länge det får barn att äta grönsaker med lust och glädje. Varför inte fortsätta på den linjen.

Majs får bli Musse Pigg-tänder och blomkål kan förstås kallas monsterhjärna. Broccoli får det nya namnet krokodiltår och palsternacka blir varulvsspenar. Här finns plats för ohämmad fantasi hos föräldrarna.

För övrigt anser jag att Halloween ska förpassas tillbaka till USA. Jag läser om trakasserier mot husägare. Jag ser hur man har krossat en glasvägg i min närmaste busskur. Likaså har någon slagit sönder en glasruta vid Stora Gatan inne i Sigtuna. Där har man också vräkt omkull en trafikskylt. Halloween verkar ha blivit en natt för vandaler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar