tisdag 10 april 2018

Tveksamt erbjudande

Min telefon är anknuten till NIX-registret vilket betyder att jag har tackat nej till säljsamtal. Ändå blir jag uppringd av en yngre, osäker man som säger att han representerar Ventilations-gruppen. Nu är saken den att företaget ska komma till min gata i nästa vecka för att rengöra imkanaler i kök. Går det bra att man kommer till mitt hus också? Rengöringen är nödvändig om jag vill slippa en brandrisk.

Jag frågar om priset som uppges vara 2 195 kr. Jag säger att jag måste kolla upp företaget, ber om en adress och får veta att jag kan gå till hemsidan: Ventilations-gruppen.se. Det är noga med bindestrecket, säger mannen, utan det hamnar jag hos en annan ventilationsgrupp. När jag ber om telefonnumret tvekar han och säger att det finns på hemsidan, men uppger sedan numret 08-55112594.

Den uppgivna hemsidan kan jag inte hitta. På Eniro får jag några olika träffar på numret. En person skriver att hans gamla mamma blev uppringd från 08-55112594 av en person som ville komma och sota. Skumt, minst sagt. Jag avstår från Ventilations-gruppens erbjudande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar