tisdag 2 februari 2010

Damlunch på stiftelsen


På min födelsedag var det damlunch på Sigtunastiftelsen där jag en gång varit stipendiat (firar med familjen senare). Mitt livs första damlunch! Varför hade jag aldrig tänkt på att ordna något så trevligt tidigare? Väldigt roligt att få vara tillsammans med dryga dussinet sympatiska, intressanta, kompetenta kvinnor under en eftermiddag. Mina vänner!

Vi åt lunch. Vi fick en visning av Sigtunastiftelsens lokaler, inklusive ett antal vackra, nyrenoverade gästrum. Och vi avslutade med kaffe och tårta högst upp i huset. Det ska vara lyxig chokladtårta när man fyller år. Och för övrigt har det nyss stått i tidningen att när man har kommit till en viss ålder är det inte hälsosamt att vara pinnsmal. Det, tyckte mina gäster och jag, var den bästa nyhet vi tagit del av på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar