torsdag 19 augusti 2010

Åkerö som frimärke

Ibland får jag ryck av sparsamhet när jag tänker att varje köp måste vara ett förståndigt köp, berättigat och väl grundat. Antagligen får alla sådana ryck och därför vill jag berätta om gårdagens besök på Postmuséum i Stockholm. Om man fortfarande skriver pappersbrev ibland, och det gör man, så behövs frimärken, papper och kuvert. Det finns alltihop i butiken på Postmuseum i Stockholm där man hittar roliga frimärken från tidigare utgivning. Garbofrimärkena är slut tyvärr men jag kunde köpa frimärken med Åkerö.

Tändstickor går alltid åt, särskilt som det snart är tid igen för tända ljus på kvällarna. Just nu rear museibutiken en förpackning med sex tunna tändsticksaskar för en femma. Den kund som har spenderbyxorna på och handlar för 300 kr får en present. Mina korrespondenskort med tillhörande kuvert kommer att komma till användning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar