söndag 16 februari 2014

Kom till skott! Nu som pappersbok


I november utkom e-boksversionen av min nya bok "Kom till skott! Hur du slutar prokrastinera, får allting gjort, blir älskad av alla och har tid att gå på bio".  För en liten tid sedan kom samma bok också som pappersbok (eller träbok som jag har förstått att det kallas ibland). Kan beställas i bokhandeln eller till exempel på bokus.com

Är klockan på omslagsbilden spegelvänd? Nej, siffrorna är rättvända, de kommer bara i fel ordning. En yngre kvinna med tendens till uppskjutarbeteende som jag provade omslaget på sa: Bra, det är precis så där det känns när man skjuter upp och skjuter upp, då börjar klockan gå fel.

Frestaðu ekki til morguns því sem þú getur gert í dag! Så säger man "Skjut inte upp till morgondagen vad du kan göra i dag"  på isländska. Och på nätet har jag hittat uttrycket på esperanto, hoppas det stämmer: morgau estas la amata tago de mallaboremuloj

Mark Twain, skämtaren, lär ha sagt: Varför skjuta upp till morgondagen vad du kan göra i övermorgon? Och här är en tysk ramsa som jag har lärt mig av en gammal dam sedan boken kom ut:
Morgen, morgen, nur nicht Heute, sprechen immer faulen Leute.

På onsdag den 19 februari kl 19 kommer jag att presentera "Kom till skott!" på Bokhandeln Laholm. Gamla som unga, alla som bor i och runt Laholm, välkomna då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar