lördag 22 september 2018

Bedragarnas nya hotfulla grepp

Bedragarna på nätet sover aldrig och de prövar hela tiden nya grepp för att komma över mina pengar. Hur många fler fick i går kväll samma hotfulla mejl som jag återger nedan?

Jag har aldrig varit inne på en vuxenwebbplats så detta är ett tomt hot från utpressare som jag kan strunta i - de kan skicka mina videoklipp till alla mina kontakter så mycket de vill, det finns nämligen inga - men det känns otrevligt i alla fall.

Här är utpressarnas mejl, för kännedom (det fanns en länk i mejlet som jag har raderat, datorn hade troligen låst sig om jag hade varit dum nog att klicka på den).

Hallå!

Jag är medlem i en internationell hackergrupp.
Inom en period från 29 juli 2018 till 18 september 2018 smittades du av det virus vi skapat via en vuxenwebbplats som du har besökt.
Hittills har vi tillgång till dina meddelanden, sociala medier och budbärare.
Dessutom har vi sparat alla dessa data.

Vi är medvetna om dina små och stora hemligheter...ja, du har dem. Vi såg och spelade in dina aktiviteter på porrwebbplatser. Din smak är så konstig, du vet ..

Men det viktigaste är att vi ibland spelade in dig med din webbkamera, synkronisera inspelningarna med det du såg på!
Jag tror att du inte är intresserad visa den här videon till dina vänner, släktingar och din intima ...

Överför $600 till min Bitcoin Plånbok: 144CDUeBhcwoEUmA2B1cL5p5PqZrhJWCCt 
Jag garanterar att efter det kommer vi radera alla dina "data": D

En timer startar när du läser detta meddelande. Du har 48 timmar att betala ovan nämnda belopp.

Dina uppgifter kommer att raderas när pengarna överförs. Om de inte är det kommer alla dina meddelanden och videoklipp automatiskt att skickas till alla dina kontakter som finns på dina enheter vid infektionstillfället.

Du bör alltid tänka på din säkerhet. Vi hoppas att det här fallet kommer att lära dig att hålla hemligheter.
Ta hand om dig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar