onsdag 20 juli 2011

Galgar i retur


Ingen kan göra allt men alla kan göra något för att rädda jorden. Det är en sanning som jag påmindes om under dagarna med Tällberg Forum i Sigtuna.

Det här är ett återvinningsprojekt i det riktigt lilla formatet men jag berättar ändå. Man ska undvika att kemtvätta men det finns plagg som man måste lämna in. Kemtvätten är också ett skrädderi som hjälpt mig med diverse ändringsarbeten under åren. Varje gång jag går hem därifrån har jag fått en ny trådgalge. Sådana är bra till blusar och skjortor men det finns en gräns för hur många en människa behöver. Efter några decennier hade jag en bunt galgar liggande.

”Om de är fina, jag tar dem” sa kemtvättinnehavaren när jag ringde. Jag gick dit och före mig stod en man som lämnade in sju par blå byxor. Var det en pilot, frågade jag när han hade gått. Knappast en gissning som kräver större slutledningsförmåga, i Sigtuna bor fler piloter än någon annanstans. Kemtvättkillen nickade, sedan tog han mina galgar.

Tyget som galgarna ligger på kallas Wilhelm och är tryckt med bilder ur boken Skandinaviens fiskar målade av Wilhelm von Wright.

2 kommentarer:

  1. Åhh, har du fler galgar som du kan tänka dig att sälja? :) Mvh Elin
    http://imsevimsevass.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Tyvärr, jag lämnade in alla jag inte behöver men det kan ju bli ett nytt överskott framöver. Då ska jag tänka på dig.

    SvaraRadera