onsdag 27 juli 2011

Om bilder


Jag har fått frågan: Var får du dina bilder ifrån? Jag är ingen fotograf även om jag en gång som anställd på tidningen Vi gick en kortare fotokurs. ”Vaddå ställa in?” minns jag att kursen kallades. Nu finns det bra billiga digitalkameror som räddar bloggaren, man behöver inte ställa in något alls. Så gott som alla stora, centrerade bilder på bloggen har jag själv tagit med min lilla digitalkamera som går ned i bakfickan.

På nätet finns massor av gratis bilder att tillgå. Jag brukar använda bilder från SXC.HU som har ett stort arkiv. Små bilder som jag lägger vid ena sidan kommer därifrån.

När man i dag ska besöka Waldemarsudde tar man spårvagn från NK och går av vid ändhållplatsen, sedan är det en kort promenad längs vattnet; bilden av den lilla svanfamiljen tog jag just där förra veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar