måndag 29 augusti 2011

Sitta i telefonkö


Vad gör man när man hamnar i telefonkö? Man kan hinna en hel del. Läsa sin e-post. Skriva ett brev. Betala räkningar. Tänka ut den där födelsedagspresenten som måste inskaffas. Göra en lista på vad man ska köpa i Konsum nästa gång. Fila naglarna.

Allt det kan man göra och hade det inte varit för telefonkön hade de där sakerna fortfarande varit ogjorda. Fast helst hade man ju velat komma fram direkt förstås.

Förr sa rösten på andra sidan: ”Just nu är det många som ringer men vi tar hand om ditt samtal så snart som möjligt”. Men senaste gången sa rösten: ”Nu har du ringt när många andra ringer. Vänta så tar vi hand om ditt samtal”.

Det var inte företaget ifråga som hade dålig bemanning i växeln. Det var jag som hade gjort fel. Jag hade ringt när alla andra ringde. Så dumt av mig. Jag får skylla mig själv om jag får sitta i kö när jag gör på det viset.

Bilden visar ett verk av Bernard Kirschenbaum från Umeås skulpturpark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar