måndag 14 januari 2013

Djur i snö

Känns det redan nu som om januari är en lång månad? Aldrig är det så många utgifter som i januari och aldrig så många beslut att fatta. Ska jag fortsätta vara med i den här föreningen eller ska jag spara pengarna? Bör jag ha kvar den här tidningen?

Deppig? Leta då upp BBC1 på nätet och titta på tre korta filmer med rubriken Snow Babies och du får le åt bedårande rävungar som leker i snö, ulliga pingvinungar som räddas undan snöstorm och apor som rullar snöbollar.

2 kommentarer:

  1. Allting har sina för-och nackdelar. Har man många tråkiga saker framför sig tenderar tiden att gå långsammare, men det är ju bra nu när man är gammal. Önskar för det mesta att tiden inte skulle rusa iväg som den gör.
    Januari är för mig en härlig månad, och ju mer snö och is det är, dess bättre, med underbar skid- och skridskoåkning. Så vintern lär tyvärr rusa iväg för min del. Men våren är inte dum den heller!
    Fina clips!

    SvaraRadera
  2. Lyckliga alla som älskar vintern. Jag säger fy för broddväder som osäkrar mina promenader. Men jag talade med en yngre väninna häromdagen. Hon har ingen isjakt som du men åker långfärdsskridskor så ofta hon kan. "När jag har varit ute på isen från tidigt på morgonen fram till skymningen känns det underbart, som om jag har varit borta på en lång resa" säger hon.

    Till helgen tar jag fram min älskade spark och ger mig ut på isen.

    SvaraRadera