torsdag 24 januari 2013

Så arbetar en ficktjuv

Besökte konditoriet Vetekatten i Stockholm i går. Där finns en varning för ficktjuvar och jag försökte ha mina prylar under uppsikt. När jag sedan inte kunde sova i natt läste jag artikeln "A pickpocket´s tale" i The New Yorker (7 jan. 2013) om Apollo Robbins. Du kanske tror att ingen kan ta din plånbok som ligger djupt nere i byxfickan eller ditt armbandsur utan att du märker det, men då har du inte mött den infernaliskt skicklige Apollo.

Mästertjuven Apollo (som lämnar tillbaka allt han tar) berättar  på YouTube hur han gör. I The New Yorker får han frågan om han inte förstör för sig genom att lämna ut sina knep, men Apollo svarar "Nej, för ingen hinner ändå med när jag sätter i gång och muddrar någon."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar