onsdag 15 april 2015

Hallå konsument!

När jag senast skulle ut och resa -- till Alvesta för att föreläsa om prokrastinering  -- blev jag hejdad av en ung kvinna i grönt som ville ge mig en kulspetspenna. Kvinnan kom från Konsumentverket som hade en kampanj på Stockholms central den dagen i förra veckan för att lansera sin nya tjänst "Hallå konsument", en upplysningscentral som vi kan ringa när vi osäkra på någon vara, någon faktura, något avtal.

Detta måste vara det bästa som hänt hittills i år. Jag har tyckt att det varit svårt att komma åt och få hjälp av all kunskap som finns på vårt konsumentverk. Nu kan vi ringa 0771-525 525 varje vardag mellan 9-17. "Prata med oss innan du skriver under" står det på pennan. Det tänker jag göra.
De första tulpanerna har slagit ut i parken intill Humlegården, Stora gatan, Sigtuna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar