torsdag 9 februari 2017

Full av tillförsikt

I Råd och Rön nr 10 från 2016  läser jag om Martina. Hennes nya mobil började krångla efter knappt ett år. Martina krävde att butiken skulle låta laga den eller ge henne en ny, men fick veta att problemen berodde på att hon tappat mobilen eller skadat den på annat sätt och då gäller inte garantin.

Allmänna reklamationsnämnden, ARN, kom till slutsatsen att försäljaren ska låta laga den trasiga mobilen utan kostnad för Martina. Säljaren har nämligen inte gjort sannolikt att felen på mobilen beror på en olyckshändelse.

Jag är ganska säker nu. Jag kommer att vinna i konflikten med Rajala Pro Shop som säger att jag har utsatt min kamera för en fuktskada, medan jag hävdar att kameran var skadad redan när jag köpte den i somras.

ARN har meddelat att nämndens beslut i mitt ärende kommer inom 90 dagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar