söndag 30 juli 2017

En olycka efter en annan

There is no place like home for an accident, säger man i USA. Det stämmer så bra. Häromdagen fastnade jag med ringfingret (höger) i hålslagningsapparaten.
"Gick det hål?" frågade B.
Ja, det blev ett litet hål i fingertoppen som svullnade upp.
"Hur kan man bara göra något sådant? " frågade C.
Ja, jag vet inte, men ibland klarar en människa det som verkar omöjligt. G var hemma, som tur var, och hjälpte mig loss.

En olycka följer gärna på en annan. Ligan som skickade mig en bluffaktura i förra månaden ger sig inte. Nu har jag fått en betalningspåminnelse. Jag har gjort om hela proceduren: strukit ett streck över fakturan, skrivit Bestrides och skickat tillbaka den med mottagningsbevis till den falska Tele2-adressen. Och svurit över att jag måste använda tid och pengar på bedrägeriförsök. Naturligtvis blir det varje gång en polisanmälan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar