onsdag 24 juni 2009

Inte längre plattfotad

Känn dig själv stod det inhugget på Apollotemplet i Delfi. Och det är förstås bra att känna sina styrkor och svagheter. Då behöver man inte bli överraskad hela tiden för man vet hur man brukar agera och kan handla efter det. Då kan man till exempel räkna långsamt till 10 för att stoppa sitt sedvanliga meningslösa utbrott när man möter en liten frustration.

Jag trodde att jag kände mig själv väl efter så lång tids umgänge. Men man kan alltid bli närmare bekant. Var hos sjukgymnasten nyss och berättade att jag som tonåring fick gå på särskilda gymnastiklektioner för plattfotingar. Sedan dess har jag haft hålfotsinlägg och tänkt på mig själv som plattfotad. Inget skamligt i det, men det är inget att skryta med heller.

Fel, du har höga fotvalv och hålfotsinläggen behöver du just därför, sa sjukgymnasten. Den speciella fotgymnastiken var bortkastad på mig och på de andra i gruppen. Plattfot kan man inte träna bort, sa sjukgymnasten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar