onsdag 27 april 2011

Reptiler i trädgården


Påskhelgen har varit underbart varm och inbjudit till arbete i trädgården och långa promenader. Solen och värmen har också lockat fram ormarna. Det vackra exemplaret ovan ringlade sig fram i trädgården, lade sig att sola i bukettapelhäcken och väste ordenligt när jag störde med att vilja ta en bild.

Jag har sett snokar på tomten tidigare och de har alla varit kortare och smalare. Så var detta en ovanligt storväxt snok eller en huggorm?
Alla huggormar har inte sicksackränder, har jag förstått.

2 kommentarer:

  1. Hej Görel, en skarp och fin bild av en snok. Om man drar upp förstoringen så avslöjar huvudet att det är en snok.
    Vårhälsningar, Hilding

    SvaraRadera
  2. Tack Hilding för det! Alla snokar är välkomna. Strax efter att jag hade sett den här bjässen kom en annan, smalare snok (hona?). Min förhoppning är att snokar äter sniglar. Ska visst bli ett fantastiskt snigelår i år.

    SvaraRadera