fredag 6 juli 2018

Stoppa bedragaren -- Eld och ventilation ringer igen

Min telefon är nixad. Jag har alltså ringt till NIX, nummer 077-22 80 000, och registrerat att jag inte vill få säljsamtal. Det respekteras också av alla seriösa företag. Om det ändå ringer säljare blir man misstänksam. Häromdagen var det Eld och ventilation Sverige AB som ringde. "Hej, jag heter Joakim och mitt företag kommer till ditt område i nästa vecka och då kan vi rengöra din imkanal i köket, så vill du passa på och boka oss?"

Nej, det vill jag inte. Joakim har ringt tidigare och lämnat samma erbjudande och jag var lika avvisande då. Det hjälper inte att Joakim insisterar och säger att det är en eldfara att ha en smutsig imkanal. Jag råkar veta att vår imkanal är blank som ett nybonat golv.

Jag söker omdömen om Eld och ventilation Sverige AB på nätet. Där finns beröm men som alla vet kan företag betala för positiva kommentarer. Jörgen är kanske den ärligaste rösten på nätet. Han ger företaget -- som lurat hans gamla mamma att betala dyrt för en onödig rengöring -- uselt betyg och kallar det "oseriöst".

Vår sotare, som var här nyss, säger att man behöver så gott som aldrig rengöra imkanalen om man har en köksfläkt. Möjligen, sa sotaren, ska den som friterar mycket rengöra imkanalen någon gång.

Har du inte nixat din fasta telefon och mobiltelefon, gör det idag.


1 kommentar:

  1. Eld och vent är ett riktigt mygelföretag. Dom trängde sig in hos min svärmor som är 92 år och senil. Lurade av henne 3000 kr för rengöring av vattenlåset i köket. Tidsåtgång 10 minuter VARNING!

    SvaraRadera