onsdag 28 oktober 2009

Upprop nu

Jag har skrivit på en lista som uppmanar Fredrik Reinfeldt att inte utvisa apatiska barn för att dumpa dem på en flygplats i deras hemland som tidigare har skett. Det är första gången jag skriver på en lista som administreras av upprop.nu Eftersom författaren Ingrid Sjöstrand (som inte har egen dator) har bett mig att lägga även hennes namn till listan gör jag det.

Vad som förvånar är att jag uppmanas att klassa tidigare undertecknare med ”tummen upp” och ”tummen ned”. Detta för att hjälpa uppropets författare att ”sortera ut skräpunderskrifter samtidigt som de mest uppskattade underskrifterna hamnar överst i uppropet”.

Jag förstår att vissa undertecknare är mer kända och kan dra nya undertecknare som känner till dem och litar på dem. Men hur många tvekar att skriva på för att de inte vill riskera att få tummen ned?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar