torsdag 16 februari 2012

Njut svenska äpplen


Ordnade provsmakning på svenska äpplen i går: Elise, Gloster och Frida. Alla tre sorterna finns i välsorterade butiker just nu. Frida marknadsförs på Coop som "delikatessäpple" och det är utsökt gott (se bilden). De andra två är också välsmakande. Hur kan någon vilja köpa Red Delicious när det ligger svenska äpplen i facket intill?

Min vän Jette har skickat mig en skämtteckning av paret Berglins. En herre vid fruktdisken:
- Vad är det här? Kan fröken säga var ni har Sävstaholm, Åkerö och Risäter?
Ung butiksanställd:
- Va! Är det en busslinje farbror tänker på? Ska jag ringa på färdtjänst?

7 kommentarer:

  1. Min stora Coop-affär är tyvärr värdelösa på svenska äpplen efter att säsongen för Aroma o Ingrid Marie är över. Får väl ringa runt och fråga. Frida låter spännande, har aldrig sett eller smakat.

    SvaraRadera
  2. Jag som trodde att Coop var bäst på att sälja svenska äpplen långt efter nyår. Kanske kan du tala med butikschefen och säga att du vet att det finns svenska äpplen att beställa?

    SvaraRadera
  3. Jo, jag får göra det. Du har nog bättre pli på butikschefen än jag. Äter t v Royal Gala under protest.

    SvaraRadera
  4. Hej, vilken fin bild på äpplet Frida. Vi gör en guide över svenska äpplen och jag undrar om vi får använda din bild?

    MVH Erik

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Får jag bara först fråga vilken organisation du representerar?

    SvaraRadera
  6. Hej, ursäkta sent svar! Jag försökte hitta din mejladress på sidan, så jag kunde mejla men jag hittade inte den. Kan du lämna ut den? Eller ditt telefonnummer?

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Såg inte ditt svar förrän nu. Skriv till gorelkristinanaslund at telia.com

    SvaraRadera