lördag 3 maj 2014

Dags att deklarera



 -- Unnan det som unnan är! Det är ett uttryck som min mamma, som var från Östergötland, lärde mig. Det har jag levt efter!
Berättade en äldre dam från Sigtuna för mig sedan hon läst min bok "Kom till skott!" Hon tillade att hennes bästa knep är att skriva listor över det som ska göras.
-- Det är en njutning att få stryka sak efter sak på listan! Sedan kan man ta ett glas sherry!

Den här kvinnan unnar sig en belöning efter att ha varit effektiv och fått saker gjorda. Det är rätt!  Man förtjänar alltid en belöning efter att ha varit expedit. Har man något positivt att se fram emot går det lättare att vara duktig.

Unnan det som unnan är! Ett bra uttryck. Har du fått undan deklarationen? Det är annars hög tid om du vill undvika förseningsavgift. Jag har inga siffror från de senaste åren men 2010 var det drygt 50 000 personer som prokrastinerade med deklarationen och betalade förseningsavgifter på tillsammans 92 miljoner kronor.

Vet inte om djuret på bilden kallas lama eller alpacka. Ett vackert så kallat kameldjur är det i alla fall som går tillsammans med en brun och en vit kamrat i en beteshage några kilometer utanför Sigtuna. De fanns där förra året och de finns kvar i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar