söndag 31 juli 2016

Pokémon nu även i Sigtuna



Nu är det farligare än någonsin att gå strandpromenaden i Sigtuna. Inte bara det förfärliga att cyklister är tillåtna att susa fram bland de promenerande. Inte bara att de som cyklar eller promenerar eller svischar fram på snabba brädor kollar sina sms och är avstängda för världen. Nu har också alla människor laddat upp Pokémon och då varken man ser eller hör.

Tips till Pokémonspelare: det finns horder av monster längs promenadvägen från våffelserveringen till minigolfbanan. Eftersom jag kände tilltagande FOMO (fear of missing out) bad jag en liten kille visa mig några. 

Första Pokémon-skämtet hittar jag i The New Yorker. En entusiastisk mäklare säger till ett par som tittar på en lägenhet:
--Jag vet att det är en liten och dyr lägenhet, men vänta tills ni ser alla Pokémon-monster som finns här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar