lördag 20 augusti 2016

Ser fram emot litteraturfestivalen



På fredag i nästa vecka inleds litteraturfestivalen i Sigtuna -- det är femte året nu -- med en konsert   på  Sigtunastiftelsen med Sofia Karlsson och Thomas Andersson Wij.

Söndagens program har jag inte spikat ännu, men av allt roligt som finns att välja på under lördagen väljer jag det här:

Kl 10
Gå en guidad vandring för att titta på Sigtunas runstenar

Kl 11
Lyssna på Lotta Olsson och Olof Landström. Rubriken är "Evolutionär och existentiell bilderbokspoesi"

Kl 13
Höra Carola Hansson tala under rubriken "Att skapa fiktion av autentiska människoöden"

KL 15
 Lyssna på Tomas Bannerhed som samtalar med Dan-Erik Sahlberg

Det blir en givande dag, tror jag, och säkert får jag en lika fulländad söndag. Synd att jag inte kan vara på flera ställen samtidigt.

Hela programmet finns på http://sigtunalitteraturfestival.se


Birgitta Holm när hon föreläste på litteraturfestivalen förra året

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar