tisdag 19 maj 2009

Lycka är att ha vänner


Hur skulle vi reda oss utan vänner? Jag skulle inte klara mig en dag. Nu ser jag över vad som fattas till min pomologi -- den som jag har hållit på med under fem höstar och fem vårar -- och det återstår uppgifter om ett mindre antal blommor. Så jag ringer till mina vänner ute i landet. Hilde N på Balsgård, Lennart S i Sundbyberg, Sven P i Kalmar, Maria N N i Helsingborg, Carl-Johan och Karin M i Forshall, Lasse B i Jönköping -- alla har gått ut och fotograferat äppelblommor. Och jag slipper åka till Skåne, Småland, Öland med flera platser.  Så underbart snällt! Jag blir  väldigt, väldigt tacksam. 

Bilden, som föreställer Ananasrenett och är tagen på Fredriksdals friluftsmuseum av Ebba Fogelfors, har Maria Nyman Nilsson skickat till mig. Fredriksdal  är  ett fint semestermål i sommar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar