torsdag 6 augusti 2009

Behandling av ryggskott

Har drabbats av ryggskott. Får skylla mig själv som lyfte en tung kanna för att ge vår högt placerade knölbegonia vatten. På den tredje dagen, när plågorna fortfarande höll i sig, ringde jag en klok och vänlig sjukgymnast. Hon sa att jag måste ur sängen. Jag skulle upp och gå så mjukt och avspänt som möjligt. Min behandling skulle inte gälla ryggens tillstånd som det var nu, utan fokusera på hur det skulle bli.

Jag började behandlingen direkt. Tassade omkring lite försiktigt medan jag masserade ryggen och lovade att aldrig mer utsätta den för svåra påfrestningar. I fortsättningen, sa jag till ryggen, ska jag ta hänsyn. Jag ska fylla vattenkannan till hälften, aldrig mer.

Jag måste ha låtit övertygande för på ett par timmar var ryggen mycket bättre! Smärtorna fans inte där, jag kunde sitta ned ett ögonblick på en stol och jag kunde till och med gå upp och ned i trappan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar