måndag 31 augusti 2009

Smak och stil

Den som hade en egen stylist ändå. Någon som med smaksäkert öga såg till att man alltid köper de rätta kläderna och bär den mest passande frisyren. I brist på den drömvarelsen läste jag Stil av Camilla Thulin. Jag lärde mig allt möjligt av henne:

Bomullströjor med 5 procent inblandning av elastan håller formen bättre.

Det är bättre att köpa några få dyra plagg per år än massor av billiga. Men har man bara lite pengar, så ser mörka billiga plagg bättre ut än färgstarka billiga tröjor och långbyxor.

Det finns mycket snyggt och prisvärt i enklare och mer exklusiva andrahandsbutiker.

Använder man gummistövlar vid dåligt väder förstör man inte sina fina skor.

Var inte rädd för att klä upp dig när du går bort, en värdinna älskar gäster som har ansträngt sig lite.

2 kommentarer:

  1. Det är sååå sant! Ha en fantastisk dag. Jag följer Lyckobloggen, så klart. Har gjort reklam på min blogg om den, samt skrivit om Ludvig Lindström och hans engagemang....för ett bra tag sedan, när jag såg honom på tv. Vi är Facebook-vänner också.Vi kanske kan bli det också? Jag heter Ruth Närhi på FB! Gods best blessings.Båtpastorn, Färjan-Ruth

    SvaraRadera
  2. Tyvärr finns jag inte på Facebook, så gammalmodig är jag. Kan inte heller skicka sms, programmera videon eller ringa per dator. Kör inte heller bil. Borde nog en teknikkurs. Kram, GK

    SvaraRadera