söndag 27 december 2009

Önskeböcker


Fick du inte den roliga julklappsbok du hade bespetsat dig på? Du kan själv köpa dig något läsvärt. På www.abebooks.com finns Weird Book Room med rader av intresseväckande udda titlar. Som de här:

The English: Are They Human? av G.J. Renier

Death in the Pot: The Impact of Food Poisoning on History av Morton Satin

Impeccable Birdfeeding: How to Discourage Scuffling, Hull-Dropping, Seed-Throwing, Unmentionable Nuisances and Vulgar Chatter at Your Birdfeeder av Bill Adler Jr.

Fart Proudly: Writings of Benjamin Franklin You Never Read in School

Flow: The Cultural Story of Menstruation av Elissa Stein, Susan Kim

Why Do I Vomit: And Other Questions About Digestion av Angela Royston

Do-It-Yourself Coffins: For Pets and People av Dale Power

2 kommentarer:

  1. Jag har precis köpt och börjat läsa http://www.flowthebook.com/, som du skriver om här.
    Eftersom jag jobbar med att informera om och sälja menskoppar, så fördjupar jag mig ofta i ämnet mens. Det blir sällan biologi - den biten kan vi oftast ganska väl - och mer om kultur och psykologi.
    På det här området finns det mycket att göra om man vill att det ska vara okej att prata öppet om mens? Jag har redan börjat ;-) Hälsningar
    Annelie
    www.menskoppen.se

    SvaraRadera
  2. Intressant att du redan läser den här boken. Du kan väl skriva igen och tala om ifall den är bra? Jag tycker absolut att det inte längre ska vara tabu att tala om mens. Tänkt på att kvinnor i romaner aldrig har mens? Eller har du stött på någon?

    SvaraRadera