måndag 8 februari 2016

Städa-dator-dagen

I dag är det Clean-out-your-computer-day i USA. Tänker ta fasta på den dagen själv eftersom det finns alltför många gamla inaktuella mejl lagrade på min dator för att det ska kännas överskådligt och bra.

Det tar längre tid numera att få datorn att starta. Frågade min guru, som var här för att hjälpa mig byta web-hotell, om det och han sa att så är det i dag. Hans dator har hur snabbt bredband som helst men den tar längre tid att starta. När det väl kommit i gång, går det snabbt.

Till ett annat datorsnille, som råkar vara mitt kusinbarn, sa jag det är svårt för en äldre människa att hänga med i datorvärlden när det hela tiden kommer så mycket nytt. Jag väntade mig liten förståelse men han, som arbetar med datorprogrammering hela dagarna, suckade också. Förr, sa han, hade man koll. Nu händer det så mycket hela tiden att det är mycket svårt att vara uppdaterad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar