lördag 27 juli 2019

Postnord tog min bok

Postnord har problem med minskade brevvolymer. Jag har problem med Postnords opålitlighet.
En viktig bok som Patrik Anderssons antikvariat i Lund skickade till mig levererades aldrig. Som tur var hade antikvariatet ytterligare ett ex som man kunde posta och verkligen kom fram häromdagen.

Jag hade också beställt en bok från USA och fick meddelande från Postnord om att jag skulle betala in en momsavgift på 120 kr före den 4 juli. Betalningen gick den 2 juli men någon bok såg jag inte till.

Jag ringer Postnord som säger att paketet gick tillbaka till avsändaren den 9 juli och jag måste höra med Tullverket för att få en förklaring. Jag ringer Tullverket som säger att det har inga upplysningar, jag måste höra med Postnord.

Postnord nekar stenhårt till att ha fått några pengar. Först när jag skickar ett bankutdrag på betalningen fogar man sig och lovar att betala tillbaka momspengarna, ska finnas på mitt konto i nästa vecka. Hoppas nu att säljaren i USA kommer att returnera mina pengar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar