onsdag 4 april 2012

Köpa telefon på Telia


Min gamla mobil var död, slut, kaputt. Gick med den till Telia.
-- Den har lagt av, sa killen.
-- Jag vet.
-- Jag har precis den telefon du behöver, sa killen.
Jag är psykolog och kan läsa tankar. Alla psykologer kan det. Den här unge mannens tankar var ovanligt lättlästa.
-- Du menar en Doro.
-- Ja, du känner till den? sa killen.
Doro är den enkla apparaten med knappar stora som äggulor. Jag kommer att behöva Doron men jag är inte där än. Inte riktigt än.

-- Vill nog ha en smart telefon, sa jag och fick se några modeller.
-- Har hört talas om Iphone, sa jag.
Killen föreslog en äldre modell.

Kom av mig, det blev inget köp. Nu ska jag gå till en annan butik. En butik där personalen säger:
--Vi vet precis vilken telefon du behöver. Här är den senaste modellen av den smartaste telefonen.

2 kommentarer:

  1. Den sortens gossar behöver man inte ens vara psykolog för att veta vad de ska säga!
    Margaretha

    SvaraRadera
  2. Det finns förstås alla slags gossar. Min vän Ingrid berättar att när hon uttryckte tveksamhet inför en avancerad telefon sa den killen uppmuntrande: "Det klarar du!" Och min vän Karin fick komplimangen "Här har vi ett pro!" Men Karin har en avundsvärd kompetens vad gäller mobiler. Jag ska be henne att undervisa mig.

    SvaraRadera