onsdag 14 december 2011

Skicka paket

Nu är det dags att få iväg alla julpaketen. Jag önskar inte den gamla posten tillbaka för det är bra bekvämt att kunna köpa mjölk och skicka paket på samma ställe. Mina heta önskan är att varje post-kiosk kunde fungera lite bättre.

För några veckor sedan kom brev till stora och små företagare om att posten justerat sina priser. Jag gick in på postens hemsida. Posten har inte bara justerat priserna, de har även justerat sina benämningar. Företagaren som förr skickade postpaket ska nu skicka MyPack.

Ska det skickas? frågar kvinnan i livsmedelsaffären. Av någon anledning frågar man det varje gång jag kommer med ett paket. Jag nickar: ”Ja, det ska skickas, som MyPack”. Kvinnan går för att ringa postens huvudkontor och blir borta länge. Jag surar på mig själv för att jag inte tog med sidan jag tryckte ut på skrivaren, jag borde ha förstått att posten inte har skickat ut någon info om sina nyord.

Till slut går paketet iväg. Mottagaren får inget meddelande om att det kommit. Sedan, när hon är bortrest, får hon en påminnelse. Då hon ska hämta ut paketet, har det gått tillbaka. Varpå jag i min tur skickar det tillbaka. Gudarna vet var detta paket befinner sig just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar