torsdag 16 september 2010

Ronneby Brunn



Har tillbringat ett par dagar på Ronneby Brunn. Saken är den att jag samlar på hälsobrunnar. Efter Sätra, Loka och Medevi Brunn var turen kommen till Ronneby Brunn. Sammanfattat blir det så här: Bra rum, underbar park (bild) med många fantastiska blommor och träd (som till exempel en jättestor flikbladig bok), fint bad, god mat men kaffet...

Till frukost och lunch får gästerna automatkaffe. Jag som trodde att kaffe var en svensk nationaldryck och att varje hotell med självaktning erbjöd doftande, nybryggt kaffe som en omistlig del av en god frukost. Nödvändigare än tre sorters sillar, fyra sorters korvar, fem sorters frukostflingor och sex sorters mjukt bröd.

Man kan undra hur diskussionen gick i direktionen innan man skaffade kaffemaskinen. Kanske så här: ”Vi måste höja marginalen (livsmedelshandlare och hotellmänniskor talar aldrig om vinst, man talar om marginalen, något annat vore för rakt på sak.) Människor är så trötta på morgonen, de kommer inte att märka skillnad. Gästerna vill kunna välja och nu kan de få latte, chocolatte och cappuccino också. Folk tycker om att trycka på knappar.”

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag hittade din blogg via SPS och fann mig sittande här mycket längre än jag hade tänkt, tack för en trevlig stund!

    Detta är en blogg som jag kommer återvända till:)

    Mvh Ellinor

    SvaraRadera
  2. Tack för din vänliga hälsning! Välkommen att skicka mig kommentarer när du har lust och tid!

    SvaraRadera