tisdag 14 februari 2012

Hälsning på Alla hjärtans dag


På Alla hjärtans dag vill jag skicka en hälsning till mina följare och läsare runtom i världen. Tack för ert intresse! Min blogg kan inte skryta med flera tusen läsare varje dag men det är en exklusiv skara som följer den och medlemmarna återfinns över hela klotet. När jag trycker på rubriken Läsare ser jag en karta. Sverige är ett mörkgrönt område. Men vad som överraskar är att stora landområden som USA, Ryssland, Brasilien och Kina lyser marsipangröna -- det bor läsare där med! Bloggen har också vänner i Norge, Danmark, Finland, Åland, Storbritannien, Frankrike, Spanien, Ukraina, Österrike, Litauen, Schweiz, Tyskland, Polen och Nederländerna. Kanske är det människor som tränar sin svenska och kanske är det utlandssvenskar som läser mig förutom mina vänner utomlands och i fosterlandet.


Bloggen har nu tre år på nacken. Vilket inlägg har då blivit mest läst? Utan tvekan det kritiska inlägget om det så kallade naturläkemedlet strandnypon som jag skrev i april 2010. Det näst mest uppmärksammade inlägget har rubriken ”En ny bok om Marie Curie” och tar upp Carin Svenssons utmärkta bok om den framgångsrika forskaren. Förra månaden skrev jag om rysk konst på Nationalmuseum, det är också ett inlägg som blivit uppmärksammat.


Det är synd att det är så besvärligt att registrera sig som följare av bloggen, annars skulle kanske fler göra det. Likaså kan det tyvärr vara omständligt att skicka kommentarer, jag önskar att det inte var på det viset. Många skickar istället kommentarer per mejl och det är förstås också välkommet. När två elefanter vill bekräfta att de är vänner, lindar de sina snablar om varandra. Kära bloggvänner -- känn att jag lindar min snabel om era snablar!

2 kommentarer:

  1. En fiktiv ros skickar jag tillbaka till dig. Alltid lärorikt och roligt att läsa din blogg. Extra kul att höra om Marie Curie förstås. Glad Valentine önskar Carin

    SvaraRadera