tisdag 18 september 2012

Enminutsjobb

Idag ska jag göra enminutsarbeten. Finns det jobb som bara tar en minut? Jag vet många. Har en korg där jag slänger allt möjligt löst och svårsorterat. Korgen är tänkt som en mellanstation där en sak får ligga i väntan på sin slutliga destination. Bara det att väntan  kan bli lång.  I korgen hittar jag:
en bruksanvisning för min fem år gamla kontorsstol
en liten påse skruvar
en konstig svart påse som jag trodde att jag skulle ha nytta av
en liten blå anteckningsbok där det står "The whiter the bread, the sooner you are dead"
ett kuvert med påskriften "Till G" som rymmer sex år gamla foton
ett block med kölappar
en cigarillask (milda Bellman Siesta cigariller -- Siesta köps mest, pröva en gratis så förstår ni varför!) med ett trasigt oäkta pärlhalsband,  jag trodde att jag skulle dekorera något med pärlorna  
en gammal tennisboll tänkt att roa besökande hundar med
en plastpåse med namnlappar

Att ta upp en sak ur korgen och bestämma sig -- kasta eller förvara på annan plats -- tar en minut. Men kanske kommer påsen att ta längre tid -- har jag verkligen ingen användning för den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar