måndag 2 maj 2011

I fas

Så roligt att en gång få vara i fas. I SvD (30 april) läser jag att en rad kända kvinnor i toppen av den internationella modepyramiden har kastat sminkväskan och för det mesta går ut med sitt gamla vanliga ansikte, sans makeup. Kanske har de upptäckt att det spar massor av tid, massor av pengar.

I dagens SvD läser jag om kjol kontra långbyxor. Ska kvinnan bära långbyxor för att de ökar hennes frihet eller ska hon hålla fast vid kjolen och bejaka sin kvinnlighet? Man kan väl få klä sig efter humör och situation, tycker jag. Unga kvinnor i dag tillåter sig både och, de sätter en kort kjol ovanpå långbyxan.

Tidningen skriver också att nu kommer kjolar för män. I Sigtuna är man ännu inte så mondän men när jag åkte in till Stockholm på Långfredagen såg jag på Karlbergs station först en yngre man i svart kavaj och svart lång kjol -- snygg med mjukt veck bak -- och strax därpå, i ett annat sällskap, en medelålders man med kavaj, knäkort jeanskjol och ring i örat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar