onsdag 9 maj 2012

Från min trädgård 1/12


Det bor en snok i min kompost. I alla fall gör jag det antagandet sedan vi två gånger sett en snok solbada uppe på komposten. Det vore roligt att så småningom få se snok med ungar. Hoppas att de alla äter duktigt med sniglar.

Just nu läser jag Quiet, The power of introverts in a world that can´t stop talking av Susan Cain, en bok som jag vill återkomma till. Det finns extroverta (pratsamma, utåtriktade, ständigt aktiva, sociala), introverta (tysta, tillbakadragna) och så finns det vi som tillhör den tredje gruppen, de ambiverta (lite extrovert, lite introvert).

Jag hade en gång en finsk kollega. Timo var trevlig men sa nästan ingenting. Susan Cain utnämner Finland till världens mest introverta land. Hon återger det här skämtet: "Hur vet du att en finne är förälskad i dig? Han tittar på dina fötter istället för på sina egna".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar