tisdag 27 september 2011

Ensam om sandaler


Åkte in till Stockholm i går för att uträtta diverse ärenden. Plötsligt märkte jag att folk tittade på mina fötter. Jag hade sandaler. Jag var den enda i hela huvudstaden som hade sandaler. Det var strålande sommarväder -- ljumma medelhavsvindar tycktes svepa över gatorna -- men ingen annan hade tagit på dessa bekväma, luftiga, hälsosamma skodon. Kanske bär människor alltid upp sina sandaler på vinden den 15 augusti tillsammans med shortsen, sololjan och utflyktskorgen, suckar och tänker att sandalvädret är över?

Är det brittsommar nu? Nej, brittsommar inträffar vid 7 oktober när Birgitta har namnsdag.

2 kommentarer:

  1. Så korkat att folk redan slutat med sandaler - om de någonsin haft det. Bekvämare fotbeklädnad får man leta efter. Jag har sandaler till första snön faller, om det inte är gummistövelväder.
    Margaretha

    SvaraRadera
  2. Bra, då är vi två som vågar klä oss efter vädret.

    SvaraRadera