måndag 8 november 2010

Efterlysning


Jag är lyckligt lottad, då och då får jag roliga brev. Nu senast är det LE som berättar att han kom att dela bord med först en och sedan ytterligare en kvinna på ett museumsfik i Göteborg i lördags. Det slutade med att de tre, okända för varandra, fick ett mycket intressant samtal tillsammans. Den ena kvinnan var ingenjör, från Sigtuna. Vet du vem det är? Frågar LE som gärna vill träffa sin spännande samtalspartner igen.

Tyvärr, jag känner henne inte. Om den efterfrågade läser detta, hör av dig! Jag kan förmedla adressen till LE.

Låt nu detta bli en läxa, LE. Presentera dig nästa gång du träffar nya människor. Vi är alldeles för dåliga att presentera oss för tillfälliga bekanta i Sverige. Hur vet vi att vi vill att det ska vara en tillfällig bekant? Det kan vara Rätt Person som vi har träffat. Om vi säger vad vi heter, svarar den andra med att tala om sitt namn. Uppfattar vi inte namnet, ska vi inte dra oss för att be personen upprepa det. Det känns alltid smickrande att någon gärna vill veta ens namn.

Bilden visar en skulptur (av en bedjande munk gissar jag) i trädgården vid Monk´s House, Sussex, England.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar