onsdag 10 november 2010

Ny bok av Jong

Min nya bok från biblioteket är Förföra demonen av Erica Jong. Någon har plastat in den med omslaget felvänt. När jag öppnar boken för att börja läsa kommer jag till sista sidan som är upp och ned. Förvirrande. Fast jag vet om det, fortsätter jag att öppna boken på vanligt sätt och får alltid vända den.

Förföra demonen är inte en omistlig bok. Om man inte vill veta allt om vilka män Jong har varit gift med (har gift sig fyra gånger), har haft förhållande med (till exempel Martha Stewarts man) eller hade velat ha ett förhållande med. Man får också veta mycket om dotterns kokainmissbruk och hennes eget missbruk av alkohol. En stor del av boken handlar förstås om hur det att är vara författare till Rädd att flyga som varit en klassiker sedan 1973 och totalt sålt 18 miljoner exemplar världen över. Läs om den istället för Förföra demonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar